torsdag 2 september 2010

16:44

Idag har jag bara varit i "skola" (som idag har varit min gamla praktikplats på avd 44) i en och en halv timme. Vi satt och diskuterade det projekt vi ska hjälpa avdelningen med, nämligen att förbättra ronderna. Det kan bli spännande och vårt uppdrag är typ att ta reda på vilka andra sätt man kan ha rond på, eller kanske ta bort dessa helt. Efter en liten diskussion som vi hade gick vi runt och tittade på avdelningen och så, det var ju inte så givande för mig som redan haft sex veckors praktik där, men men.
Innan jag var på sjukhuset var jag på bibblan och lånade några böcker inom ämnet sexologi, som vi läser om på sidan av förbättringsprojektet. Efter det skulle jag "bara" gå ner på Gina Tricot för att köpa ett nytt vitt linne, ni vet ett sådant där tråkigt som man har under allt annat. Och då hängde den där, en jättefin blå skjorta, som jag inte kunde låta bli att prova och sedan köpa, kommer bli sååå fint, ska ha den imorgon:)

Nu ska jag lägga mig i sängen med en bok och läsa lite om sexologi, nästan lite pinsamt att låna alla dessa böcker på bibblan, men vad gör man inte för sin utbildning och alla sina blivande/kommande patienter som man ska hjälpa.

Hejs!

Inga kommentarer: