torsdag 23 september 2010

14:42

Hos Andersson/Karlsson residence lyser flitens lampa för fullt! Jag sitter här i vardagsrummet, pluggar för fullt och dricker kaffe. Bea gör detsamma, fast i köket! På lördag har jag alltså tenta, mellan 8 och 13. Segt. Men det ska bli skönt att få det gjort och det på ett bra sätt den här gången, det lovar jag er!
Känner mig redan mycket mer påläst nu än förra gången, det är det som är bra med omtenta att man lär sig mycket mer och kommer ihåg saker mycket längre än de som bara skrivit en gång.

Ikväll blir det inte heller så mycket annat än plugg, inte för Beas del heller skulle jag tro. Eller jo, vi ska ju såklart se Idol.

Igår kväll var Emma här och åt middag med oss (inte Simon för han var så sjuk). Vi åt pappas special: fläskfilé i currysås med råstekt potatis till, gottigt! Vi var dock nyttiga: det blev ingen läsk till maten och ingen efterrätt utan bara kaffe till Idol. Det var ju faktiskt onsdag och inte fredag.

Nu ska jag fortsätta plugga, puss.

1 kommentar:

emma sa...

tack igen! det var GÖTT :)