lördag 11 september 2010

18:05

Det är lördag, jag och Bea har bara varit hemma hela dagen, städat fint, handlat lite mat och sen mest haft det mysigt. Jag har fått någon typ av magkatarr typ, känner mig hungrig typ hela tiden utom ungefär ca tio min efter att jag har ätit, detta hungriga omvandlas små korta stunder till lätt illamående, usch.

Ikväll ska iallafall jag och Bea äta gooud mat, det blir fiskgryta med curry och med lax och räkor. Till detta härliga blir det ris och till efterrätt ska vi lyxa oss och laga iordning den goodaste äppelpajen ever, den med recept från Leila (ni vet hon i programmet Leila bakar). Jag har förövrigt båda hennes kokböcker, den ena med mest bakverk i och den andra med både mat och bak. Den försnämnda heter: A piece of cake och den andra One more slice. Köp om ni någon gång ska köpa bra kokböcker, de innehåller massor av mumsiga recept och jättefina bilder!

Imorgon ska jag och Bea åka till Ikea och kolla på en golvlampa till vardagsrummet som vi har spanat in i katalogen, hoppas den är lika fin i verkligheten! Sen ska vi också kolla på korgar att ha på hatthyllan med sjalar osv i, fina sådana ska vi ha!
Nu ska jag fortsätta kolla på film,
hejs svejs!

1 kommentar:

bea sa...

stackars dig med din magkatarr :(