måndag 20 september 2010

16:52

Det ska sägas, det är riktigt upprörande, sorgligt och dystert att Sd har kommit in i Sveriges riksdag. Det kändes verkligen som om (som många sa igår) att Sverige blev kallt och hårt, det drog en kall vind över Sverige igår kväll och jag ville egentligen bara gråta, fick en klump i magen som liksom dröjde sig kvar långt in på natten. Nu när vi har ett rasistiskt parti i riksdagen får vi se hur allt ska gå, hur Reinfeldt och hans regering ska lösa det hela.

Samtidigt är jag glad att det gick så bra för Moderaterna (när jag röstade på dem i mitt första val), de var värdiga ett bra resultat även om jag håller med Mona Sahlin om att ingen var segrare igår, det var mest ett olyckligt läge som blev till. Tycker även synd om Mona som verkade få skulden för så mycket, det är verkligen inte Monas fel att det blev som det blev. Jag gillar Mona, jag gillar Fredrik.

Jag kan heller inte låta bli att vara besviken på alla ni som inte gick och röstade, ni hade kunnat påverka, påverka så att vi slapp få in detta hemska i vår riksdag och påverka att Alliansen istället hade kunnat få majoritet utan någon vågmästarroll från ett parti som ändå inte ska ha någonting att säga till om, de ska bara bort, och det fort!!
Nu ska jag bara lägga det här med politik åt sidan för en stund, det känns att det liksom har blivit lite för mycket nu, bara hoppas på att regeringen kan komma med en bra lösning som ger Sd noll makt och noll kontroll.

Jag har sagt mitt, som mång andra.

VI GILLAR OLIKA!

1 kommentar:

Emma sa...

JA DET GÖR VI! :)