tisdag 13 mars 2012

15:03

Jag har jobbat hela helgen..och när man jobbar helg innebär det att man även jobbar måndag förmiddag, så så var det igår. Idag är jag ledig:) Sen jobbar jag onsdag, torsdag och fredag dag innan jag är ledig lördag, söndag och måndag, Guud så skönt!

Idag slappar jag då mest, älskling och jag gick en promenad till campus och lämnade en bok på förmiddagen, gick förbi affären på vägen hem och handlade mat för veckan, billigt och bra då vi hade mycket gott i frysen redan:) Ikväll blir det korvgryta, en annan version än den som vi kallar för Emmas:) Denna innehåller istället: gul lök, cayennepeppar, spiskummin och tomatpuré som man blandar med creme fraiche och grillkorv i små bitar och avnjuter med tagliatelle, gött! Så äter vi till Halv åtta hos mig, det är bra annars blir jag så hungrig när jag ser det;) Denna vecka är det unga människor i Halv åtta hos mig, de är ju inte alls lika på att laga mat, men ändå kul att se. Killen igår gjorde dock en stor miss: man kan inte göra svampsoppa med champinjoner och ingen annan svamp o sen inte mixa soppan utan låta champinjonbitarna ligga kvar i soppan, slajmigt och smaklöst, vilket även en utav gästerna tyckte..mixad svampsoppa med trattkantareller eller annan smakrik svamp måste det vara:) Iallafall om jag får bestämma:)

Inga kommentarer: