torsdag 1 mars 2012

10:25

Torsdag idag, snart fredag. Imorgon kommer Beas syster hit och kanske hennes kille. Vi ska nog inte göra något speciellt när hon/dem är här utan ta det lugnt och umgås mest, de åker ju hem på lördag igen så då vill vi inte slösa en massa tid på stan och annat.

Ikväll var ju då tanken att vi ska städa innan detta. Jag har redan börjat lite, rensat i min garderob under förmiddagen. Slängt massa gamla strumpor och andra underkläder samt fula gamla tröjor som jag aldrig använder. Måste åka till Ikea och köpa sådana där ilägg till lådor som jag ska lägga i mina gallergrejer som jag har kläder i. Så att jag får lite ordning på strumpor och mina underkläder, annars ligger de bara huller om buller till slut och det blir ingen som helst ordning. Sådant är ju bara onödigt ont som man irriterar sig på och istället kan göra någonting åt. Istället kommer det nu bli strukturerat och uppdelat i fack, strumpor, strumpbyxor och så vidare för sig. Blir nog ett bra resultat till slut!

En annan rolig freaky torsdagsgrej som nyss hände var att Jehovas Vittnen kom och ringde på, för andra gången på kanske två månader. Han sa vänligt att han varit här förut och att vi träffats, jag sa bestämt men trevligt att det tror jag inte. - Nehe nej då var det någon annan ung dam, sade farbrorn snällt. Ja, min fruga/sambo tänkte jag nästan utbrista som för att jävlas med honom men jag knep igen och fortsatte lyssna till när han sa att de pratat om bibeln (han och Bea) och att han lämnat några formulär. -Jaha sa jag bara, men jag är lite sjuk så jag ska nog inte stå här och prata med dig. Tack och hej! Så fick han snällt lomma vidare, det gick ganska fort för honom här i kvarteret så jag antar att inte så många andra heller nappade på hans gudaord, tur var väl det:)

Inga kommentarer: