måndag 19 mars 2012

16:58

I helgen var vi alltså i Stockholm och hade det härligt:)
På fredagskvällen kom vi upp, efter jobb och allt, till Therese och Stoffe i Nacka. Vi åt kycklinggryta med ris till middag och somnade tidigt (alla var trötta efter en arbetsvecka). På lördagen gick vi på stan jag och Bea, jag köpte en svart klänning på Cos till kvällens middag som jag hade på mig samt ett vitt pärlarmband att matcha till mina örhängen i samma, så svartvitt blev det!
Vi sextiden tog vi bussen från Nacka in till stan, till Beas föräldrars hotell på Mariatorget. Där tog vi drink i form av lite mousserande och chips o nötter innan vi traskade till restaurangen vid åttatiden. Väl på restaurangen fick vi äntligen ge vår present till Beas pappa som fyller 60 imorgon: en helg i Göteborg med hotell och Bruce Springsteen-konsert, skoj! Vi åt jättegod mat: jag och Bea åt hamburgare med ost och bacon och pommes, mumma! Till dessert blev det creme bruleé som jag aldrig ätit förut, och guuuud så gott det var! Proppmätta gick vi till hotellet igen och tog gratis kaffe innan vi åkte hem med taxi, jag, Bea och Therese. Med en taxichaufför som luktade sprit och tog en omväg när han insåg att det var poliskontroll, väääldigt safe, not. Vi ångrar såhär i efterhand att vi inte tog hans namn så vi kunde ringa dit o klaga, men vi kom iallafall hem säkert...

På söndagen började vi med kaffe och kanelbulle från bageri för att sedan gå på konstmuséet Liljevalchs, vårsalong hette det och massa olika konstnärer blandat visade upp sina tavlor, filmer och andra konstnärliga verk, det var faktiskt riktigt roligt att gå runt och titta! Efter detta besök blev det lunch på restaurangen Ulla Winbladh på Djurgården, jättegod mat. Jag åt söndagsstek med potatis, gräddsås och andra rotfrukter, mumsigt! Mätta och belåtna satte vi oss sedan på tåget hem till Linkan.

Ja, det var vår härliga Stockholmshelg det, skojs!

Inga kommentarer: