söndag 13 september 2009

17:51

Idag söndag. Jag och Bea åkte ganska tidigt till affären för att handla mat för veckan som kommer liksom. Tentaveckan som ni ju vet. Vi glömde köpa allt förutom bröd till toasten vi ska äta ikväll, smart. Det är liksom jag och Bea i ett nötskal. Det ska iallafall bli jättegott, jag har nämligen en smörgåsgrill som jag fick av min mormor och morfar för många år sedan, det är en väldigt bra present som jag använder ofta. Nu har vi ju även ost hemma, tack vare mor min som handlade lite mat åt oss i onsdags när hon var här. Alltså blir det varma mackor med ost, pepparpastrami ikväll, gooudare än gooudast. Just nu sitter jag i soffan bredvid Bea som spelar tv-spel, hon har nog inte gjort det på en hel vecka nu så det är liksom dags. Jag gör inte så mycket, borde plugga till min tenta på fredag, men jag ska, jag lovar.
Idag köpte vi till och med en skvallertidning på affären, hör och häpna. Det stod ju såklart om Laila Bagge och hennes Niklas, den valde vi. Denna ska sedan finnas som lektyr på vår toalett, ifall ni just undrade. Det är så mörkt ute, har liksom varit det nu hela dagen, vi har mest suttit inne, tittat på reprisen av Idol och ätit champinjonsoppa och smörgås till lunch. Väldigt väldigt gott. Sen ville jag baka muffins men vi hade inga ägg, så det blev inget av med det. Men en annan dag den här veckan kanske. Mm vi får la se, jag vill verkligen prova på att baka cupcakes för jag har aldrig gjort det förut, skulle inte smaka helt fel.
Imorgon börjar jag inte skolan förrän klockan ett, det blir skönt. Sen ledig tisdag och onsdag, då finns massa tid för tentaplugg och inte så mycket annat. Men viktigaste händelsen imorgon är ändå att jag ska beställa Män som hatar kvinnor på CDON, hej och hå vad härligt!

Inga kommentarer: