onsdag 28 april 2010

09:38

Idag är jag hemma igen och pluggar, det börjar bli liksom "som vanligt" kan man säga. Men på fredag är det tenta och sen har jag VFU 12 dagar under 3 veckor. Det blir roligt, jag kommer ju komma tillbaka till samma praktikplats så det känns bra, då känner man personalen redan och så, inga nervösa timmar innan man ska dit liksom.

Morgonen började med att målare kom hit som ska tapetsera om i vårt vardagsrum. Vi hade sagt till dem att de inte behövde komma innan och lämna nycklar, så vi tänkte de kommer väl lite senare då, runt tolv/ett. Men så vid åtta prick hörde vi hur en bil kom åkandes utanför, Bea for upp ur sängen och tog på sig de kläder hon förberett med bredvid sängen ifall att de skulle komma tidigare. Jag rusade också upp och dressade mig snabbt som sjutton och när de ringde på efter att ja plockat ut lite saker från sin bil ringde de på och vi tog emot dem med glatt leende och håret på sovända.
De har redan åkt härifrån, målarna. De har målat taket och spacklat och sådär så ska de börja slipa och sedan tapetsera imorgon. Vi har valt en vit tapet med små ränder i (lite strukturtapet) typ. Det kommer bli sjukt ljust och fint när det är klart, mucho fint! Vi hann typ bara äta frukost och duscha, sen var de liksom klara för dagen. Ändå skönt nu när jag ska vara hemma och plugga hela dagen att inte de är här, samtidigt hade jag gillat lite sällskap, det blir rätt ensamt att vara hemma tre dagar själv och plugga. Men imorgon är min fin också hemma. Nu är hon i skolan till tolv innan hon kommer hem och äter lunch med mig, det är mysigt av henne att komma hem till mig sådär. Men nu ska jag ta tag i dagens plugg.

dressa: klä på sig, styla sig för dagen
sovända: ruffsigt, smutsigt, stripigt hår

Inga kommentarer: