måndag 19 april 2010

11:47

Jag har inte skrivit här på väldigt länge. Men en del bra saker har jag faktiskt uträttat:
1. En läsjournal (det var inte jag som kom på namnet och har fått en yrkesskada redan om ni tror det) utan det var Bea som kom på denna ide efter att ha läst om den i någon slags kurslitteratur tror jag det var. I alla fall så köpte hon varsin anteckningsbok till oss som vi nu ska ha varsin läsjournal i. I denna skriver jag upp alla böcker som jag läser och sedan om många många år kan jag titta tillbaka och minnas hur mycket jag läst och hur bra alla böcker var, mysigt va? Min fin är mysig, hon kommer på mysiga saker.

2. En annan sak som hänt är att jag har påbörjat min vanliga dagbok, den ska jag skriva i, inte alltför ofta utan bara när jag känner för det, det får inte bli någon tvång. Än så länge har jag bara skrivit en inledningssida, inget "inlägg" så att säga.

3. En tredje bra sak som jag gjort är att förbereda mig inför den 21:a på onsdag (jag och min fin firar ett år tillsammans då). Jag har nämligen köpt en fin present till min fin då. Om vädret tillåter ska vi grilla kött (annars blir det i stekpannan) till detta ska vi ha ugnspotatis och tzatsiki. Till efterätt blir det morotskaka. Men allra först denna dag blir det frukost på EspressoHouse. Det blir nog typ scones, juice och kaffe. Mumma!

Ja, så nu vet ni lite mer om vad som händer mig denna vecka och vad som hänt senaste veckan. (Bara det mest väsentliga). Haha. Idag ska jag vara hemma, plugga och kanske sitta i solen lite om det blir fint väder.

Inga kommentarer: