måndag 26 april 2010

16:41

Idag har jag invigt mina nya solglasögon. Riktigt mysiga är de, nu kanske inte ni tycker att mysiga är det rätta ordet för ett par solglasögon men det tycker jag. Haha. Jag sitter här och vill att min fin ska komma hem, hon har varit borta hela dagen nu. Fotar och picknickar med några vänner. Jag har städat, diskat, pluggat, tvättat en maskin med bara liiite kläder i (kanske inte så miljövänligt) men det var nödvändigt. Jag har även varit på affären och köpt flytande honung, köpte även två påsar marinad, de är så jävla goda verkligen. Så tänk inför grillsäsongen vad gott det kommer bli. Jag kommer verkligen bli en galengrillare. Det vill jag lova.
Snart ska jag börja med kvällens middag, vi ska äta pastasallad med fetaost, bacon, ruccolasallad, tomat och gurka. Mums! Det är så enkelt med ändå så gott.
Längtar även till Karolinas födelsedagsfest på fredag, kommer bli härligt att umgås med folk, grilla och bara ha det allmänt trevligt. Det är man värd efter en vecka med tok-tenta-plugg.


Galengrillare: person som grillar så fort solen är framme, oavsett tid, plats och tillgängligt material.
Tok-tenta-plugg: ett s.k. hyperaktivt pluggande utan gräns, förtäring, dryck, mänskliga relationer och övrig social hyfs kommer i skym undan, det är bara det ättriga pluggandet som gäller, tillslut säger kroppen ifrån och man kollapsar (slutfasen av tentaplugget kvällen innan examination/prov eller liknande)


Tjoheeej!

1 kommentar:

bea sa...

haha du och din ordlista!