tisdag 27 april 2010

10:27

Godmorgon godmorgon!
Min dag började ju prima, skulle ta bort äggvattnet (alltså vattnet jag kokade våra ägg i) från spisen. Så var handtaget på kastrullen jättevarmt så jag brände mig lite, då skulle jag snabbt ställa bort kastrullen, den välte då lite och jag fick helt hett vatten över min hand. AAAAAjjjjj! skrek jag, satte mig på golvet och grät en skvätt. Som tur är fanns min fin där och tog in mig i badrummet så jag fick skölja min hand under kallt vatten. Nu är jag lite röd och det liksom stramar över handen. usch, nu kan jag inte diska så mycket idag, vilken osis va! haha

Idag blir det pluggdag som vanligt, ska väl iallafall ta mig ut till affären och köpa mjölk och mjöl så att jag kan baka bröd sen. Det är liksom dags, brödet är slut och det är kaos.

Igår kväll var jag, Bea, Lauren och Kaisa på Hg på musikquiz, det var riktigt mysigt. Vi köpte varsin dricka och hade det riktigt mysigt. Vi kom typ femma av de 11 tävlande lagen i quizet, inte helt dåligt iallafall. Det var iallafall en trevlig kväll så det får vi allt göra om gott folk:)
Nu ska jag börja plugga, snart fara till Hemköp.
Pussinuss

P.S. Min fin är i skolan och kommer hem typ klockan tre, då ska vi fika. Då är jag glad. D.S.

2 kommentarer:

emma sa...

du blir riktigt duktig på att blogga när du har tråkigt! bra viippan :) ni kan ju vara med på quize på NH också någon gång, så kanske vi vinner för ovanlighetens skull ;) AJ för det med handen! hoppas det läker fort så att handen mår bra till tentan :)

Victoria sa...

haha jaha vad roligt:) vilka dagar är quizet på NH? ja men handen mår bätte nu:) roligt att du gillar att läsa min blogg så mycket:)