torsdag 29 april 2010

21:04

Alla människor har hemligheter, även jag. Nu ska jag berätta en hemlighet för er, som jag har haft som efter detta inlägg inte kommer att vara hemligt längre. Here we go, "här går vi", som Bea skulle ha sagt.

Jag tycker verkligen om kungafamiljen, jag tycker det är jättemysigt att titta så fort det är något tv-program om dem. Jag älskade att titta på när kronprins Haakon gifte sig med Mette Marit för många år sedan, då satt jag som klistrad framför tv:n tillsammans med mamma och kollade. Alla fina kläder och allt som är så perfekt, det liksom lockar inte mig personligen, men det är så härligt att titta på. Jag följer varje avsnitt av Det kungliga bröllopet som går nu på Svt innan Victoria ska gifta sig med Daniel.Man får ju där möjlighet att följa och höra berättelser om många kungahus i Europa.
Jag blev uppriktigt ledsen när Madeleine och Jonas gjorde slut och bröt sin förlovning, jag som hade hoppats på ett till kungligt bröllop. Jag har ikväll tittat på den första delen av dokumentären på tv4 om Kungafamiljen. Kan liksom inte låta bli, jag kommer även såklart att sitta klistrad den 19:e juni när Victoria och Daniel gifter sig, följa alla händelser på tv hela dagen, gråta en skvätt och bara njuta. Detta, det sistnämnda ska jag göra tillsammans med Beas mamma och Beas syster Therese som redan bokat biljett hem till Nyköping för att vi ska kunna titta allihopa. Bea och hennes pappa kommer antagligen att få hitta på något annat, haha, de är inte lika intresserade.

Men jag är intresserad, och nu vet ni. En utav mina penschis-light hemligheter, att jag gillar kungafamiljen, prinsar och prinsessor och allt som tillhör deras liv. Även om jag själv är glad att jag inte ingår i detta, så ger det mig så mycket roligt och mysigt. Jag måste nog rösta på ett parti som vill ha kvar monarkin i valet nu i september.....

3 kommentarer:

bea sa...

moahahaha du kan inte rösta på miljöpartiet!

ida sa...

AAA Du är galen!

emma sa...

det visste jag inte, men det var coolt att du berättade :)