måndag 6 februari 2012

14:17

Min nya väska från Wera och mina nya vantar som jag köpte på Åhlens igår, fint va?:) Väskan är lagom stor nu som jag kan ha till jobbet med matlåda och lite så. Bra modell att ha rakt över också så jag kan ta promenad till eller från jobbet med händerna fria! Jag är ju inte direkt någon ryggsäcksmänniska men den här blir lika bra:)

Blev ledig idag, istället för lördagen då jag snällt fick gå till jobbet.

Hittills idag har jag hunnit med jättemycket:) Klockan åtta skulle vi egentligen gå upp för att handla mat på Ica Maxi, men vi var så trötta och ville hellre sova...Så blev det inte, vi bestämde oss dock för att inte handla utan sova, men när vi väl tog det beslutet beslutade även Alfons sig för att gå upp. Gå på lådan och få bajstass. Bajstass= han gräver massor i lådan efteråt och får bajs på sin tass som vi måste tvätta bort med tvål och vatten. Detta händer ungefär varannan dag och vi har nu kommit fram till att vi nog måste köpa en större kattlåda. Nåväl, vi fick alltså gå upp klockan åtta ändå och tvätta Alfons så sen kunde vi ju inte somna om.


Efter frukost blev det mathandling på Hemköp och sen när vi kom hem bakade jag dinkelfrallor. Skönt att ha bröd för den nya veckan nu:) Jag strök också lite nytvättat mellan jäsningstiderna, med andra ord riktigt hemmafru jobbgrejs idag. Diskat ggr två har jag även det hunnit med. Nu vilar jag mig här. Älskling har gått till sin praktikplats för lite planering inför kommande VFU period nu under våren. Jag ska vila resten av eftermiddagen, läsa tidningar, dricka te och ta det lugnt och ladda för en ny jobbvecka. Blir dock ganska lugnt och skönt. Dag imorgon, kväll onsdag, dag torsdag och sen natt mellan fredagen och lördagen. Bra med pengar att jobba natt ju:)

Inga kommentarer: