söndag 12 februari 2012

15:24

Idag fyller Emma 22 år, grattis Emma:):) Hoppas du har en rolig dag!!!

Idag är det förövrigt söndag, sista dagen på helgen..sen är det måndag igen. Men den här veckan kan jag verkligen inte klaga. Jobbar bara måndag till torsdag, sen är jag ledig fredag, lördag och söndag. På tisdag fyller jag år så nästa helg kommer både mamma och hennes man hit till linkan, de ska fira mig på söndagen och Beas föräldrar kommer fredag kväll och stannar till lördag. Så då blir det god middag där på fredagskvällen: Kycklinggryta med cous cous följt av vitchokladkladdkaka med varma hallon till, mums! Men först är det ju min födelsedag nu på tisdag och då har Bea och jag planerat mysmiddag den dagen, bara vi två:) Det blir sådana där brödpinnar med gucaccamole innan maten, varmrätten blir Pappas special: kyckling i curry/kryddig sås med råstekt potatis till följt av cremefraiche/philadelphiaost creme som man sockrar och varvar med digestivekex i ett glas och toppar med mandelflarn, hallon och ringlar flytande honung över, mumma blir det! Så nu vet ni allt om mina kommande födelsedagsmiddagar..Nu kanske ni undrar varför jag tjatar om allt detta redan idag (när det är Emmas dag och allt:) men det är för att jag jobbar nu måndag och tisdag hela dagarna och helt enkelt inte kommer ha tid att skriva om detta då..
Idag gör jag iallafall inte så mycket, vilar mig. Jag och älskling gick en promenad på förmiddagen, i solen runt campusområdet. Sen handlade vi lite och har sedan mest gosat runt här hemma, läst tidningar och fikat trefika med mazarin och kaffe. Ikväll ska vi se film igen och mysa. Och förstås tänka lite på Whitney Houston, denna vackra kvinna som trasade sönder sitt liv och sin töst så sorgligt och tragiskt genom drogernas hemska värld men som vi alla alltid kommer att minnas. Ska nog se Bodyguard någon dag i veckan, den är fin.

1 kommentar:

emma sa...

tack tack igen :) ses imorgon!