söndag 26 februari 2012

15:12

Söndag it is. Jag har nyss diskat och städat toalett och handfat, älskling är i Tornby och handlar ett koppel till Alfons, skoj! Sen när hon kommer hem ska han få gå ut i kopplet på vår uteplats, det kommer han nog tycka är jätteskoj!

Förövrigt tycker jag att man verkligen har en riktig vårkänsla i kroppen idag, jag började förut idag att tänka på vårskor, vilka jag ska köpa osv, då är det verkligen vår:)

Igår kväll var vi hos Emma och Simon på middag, trerätters närmare bestämt, det var sååå gött! Först fick vi bruschetta med tomat och mozarella, som var hur goda som helst:) Till varmrtt serverades det (upplagt och fint dessutom) oxfilépasta med penne, kött och en jättegod sås:) Verkliga pluspoäng för den alltså, sååå gott! Och till dessert: kladdkakemuffins med hallon och blåbärstopping, mumma:) Tusen tack igen Emma och Simon för den uuuubergoda maten och drycken! Ja jag får ju inte glömma den goda drinken som serverades när vi kom fram, så god och läskande!

Ikväll skulle jag ha jobbat och då skulle älskling äta chili con carne (vilket jag inte är överförtjust i) men jag får helt enkelt finna mig i att äta det nu. Men istället för den riktiga får jag: baguette (kanske att vi gör vitlöksbröd), köttfärsröran (innan man blandar i bönorna som jag inte gillar), naturell creme fraiche samt oliver. Det är min middag det, hoppar riset också. Istället blire lite småplock av lite av varje (också det en liten idé från er Emma, ni gör alltid så många goda tillbehör till er mat, mums!) Tror jag ska bli mätt o gla. Samtidigt kollar vi alltid Vad blir det för mat med Per Morberg på söndagar när vi äter middag, det är mysigt.

Inga kommentarer: