söndag 19 februari 2012

14:39

Har inte hunnit uppdatera er under helgen. Det har varit fullt upp. Jag är förkyld igen, segt.

På fredagskvällen kom Beas föräldrar hit, vi drack drink med vitt vin och oliver, vi åt middag: kyckling- och kikärtsgryta med cous cous och vitchokladkladdkaka med varma hallon till dessert:) Vi såg lite tv på kvällen och sen var alla så trötta att vi somnade tidigt och gott. Jag fick även födelsedagspresenter av dem: presentkort på Boomerang och en bok av Denise Rudberg, som jag önskat mig, jättebra presenter!
På lördagen gjorde vi oss iordning till klockan tio, åkte till campus och gick runt lite där eftersom att Beas föräldrar ville se det. Vi åkte hem igen och elvafikade kaffe och färska wienerbröd från konditoriet här i Ryd. Efter detta blev det en sväng till ÖB, där vi köpte nödvändiga saker såsom tvål och annat..Vi avslutade med att åka till hemköp och köpa sallad till lunch, gott! De åkte sedan hem runt halv två. Jag och älskling vilade oss och tog lite vin och oliver igen, såg lite från minnesgudstjänsten av Whitney och gjorde oss iordning för kvällen: middag med mamma och Carl-Arne på restaurang Plaza i stan. Jag åt fläskfilé med bearnaisesås och rödvinssås samt grillade grönsaker och klyftpotatis. Kaffe och en vit chokad-tryffel till dessert för min del. Vi fick presenter, både jag och älskling. Jag fick i födelsedagspresent: presentkort på Boomerang (ett till så nu kan jag köpa en fin blus där som jag sett) och parfymen Clean i doften Skin, gött! Älskling fick en julklapp som var försenad och istället för skivan som inte kom från CDON fick hon en klocka att sätta på väggen här hemma hos oss, fin!
Vi tog bussen hem igen vid niotiden, mätta och belåtna!

Idag kom mamma och Carl-Arne och hämtade oss igen, de bodde över på hotell på natten. De hjälpte oss att handla mat på Ica Maxi, för två veckor, skönt! Sen tog vi en fika med kaffe och kladdkakan från fredagen innan de åkte hem till Nyköping igen vid tolvtiden. Sedan dess har jag hunnit handla (några saker vi glömde på Ica till kvällens middag), diskat, ätit lunch och strykit. Nu blir det vila resten av dagen snart en kaffe och vila min förkylning så jag är pigg att åka till jobbet igen imorgon bitti klockan sex. Det är min söndag det. Ikväll blir det Body Guard (till minne av Whitney) och mys i soffan.

Inga kommentarer: