lördag 25 december 2010

08:31

Idag är det juldagen, dagen efter doppare-dagen så att säga. Dagen igår var jättemysig, vi gick upp och åt en mysfrukost med Beas föräldrar, gjorde oss iordning lagom till elva-fikat innan vi slutligen kollade på sista avsnittet av julkalendern innan vi gick till mormor där vi skulle vara klockan ett. Mamma och Carl-Arne var självklart där också:) Vi glöggade och pepparkakade först när vi kom dit innan vi bestämde oss för att öppna lite julklappar, jag fick pengar, presentkort på Mq och en bok av Denise Rudberg som jag önskat mig så mycket:) Bea i sin tur fick ett jättefint dusch/body lotion set med duschkräm och bodylotion då såklart:) Efter paket-öppnandet fick vi ännu mer fika, när man precis trodde att allt var slut liksom. Det blev mer bullar, kakor osv. Jag och Bea orkade dock inte fika så mycket mer..herregud det är ju allt man gör denna långa dag!

När vi kom tillbaka till Beas föräldrar lagom till Kalle kollade vi såklart på det och drack återigen lite glögg, mys! André Pops skötte sig förövrigt väldigt bra som julvärd måste jag säga. Efter Kalle blev det återigen dags för julklappsöppning, även då fick vi väldigt fina saker. Tillsammans av Beas föräldrar fick vi jättefina tygservetter som vi önskat oss, två sorter också, en lite mer lyxvariant i vitt och en annan sort i rosa/lila/röd (svårt att bestämma färgen på) haha. Vi fick även en pepparkvarn, en sådan elektrisk och presentkort på en mat-tidning, alltid bra när man inte vet vad man ska laga för mat! Själv av Beas föräldrar fick jag jätte jättefina örhängen, vita med riktiga sötvattenspärlor, ursnygga och precis vad jag ville ha! Av Bea fick jag, och lyssna nu för det här är riktigt bra: En ny mp 3 spelare, en sådan från Walkman, röd och skitsnygg och precis vad jag ville ha! Men en dyr julklapp ju...Sedan hade hon även köpt en fin anteckningsbok som jag önskat mig som jag ska ha att skriva recept i, kuligt! Av mig fick Bea två skivor och en t-shirt som jag beställt från någon USA-sida, typ grön med vita sträck på, hoppas hon gillade, men det tror jag!
Beas föräldrar i sin tur fick: Beas mamma fick badskum av mig, Beas pappa fick en bok av Håkan Nesser av mig och tillsammans från oss fick de två handdukar som de kan ha i badrummet (det hade de önskat sig) och Bea själv hade köp en jättefin olja med saffran och apelsin till dem:) Det var nog alllt..hahha, idag kanske jag inte skriver ner vad vi får för julklappar, vi får se...

Pusso!

Inga kommentarer: