torsdag 9 december 2010

15:26

Idag trodde jag att det skulle bli en lång dag i skolan med grupp-arbete. Jag kom till skolan vid tio, åkte hem vid tolv. Det blev alltså ingen lång dag i skolan och jag hade för dag nr 2 i ordningen denna vecka återigen tagit med mig min FÖR tunga bok i onödan, och inte nog med det så hade jag även dag nr 2 i ordningen denna vecka tagit med mig min FÖR tunga matlåda, även den i onödan. Jag fick snällt åka hem igen vid tolv. Klockan cirka 13:10 mötte jag Lauren i märkesbacken, jag skulle hem och hon skulle precis börja sin skoldag. Tänka sig så olika det kan vara. Vi sa att vi ska ses klockan 10 istället för 11 på lördag morgon och äta frukost hos henne. Jag och älskling har för vana att frukosta med hennes vän Lauren ibland, vi bjuder på scones varannan gång och hon på Amerikanska pannkakor med sirap som är så fydundrande gott att man smäller av, varannan gång. Vi gör det heller inte föör ofta så man är lika sugen på pannkakor som scones varje gång. Men på lördag blir det alltså hos Lauren frukosten blir och det blir då pannkakor, mums!

Förövrigt är jag nu ledig tills måndagen den 20:e december då vi har tenta, vi har fått ledigt en hel vecka för att bara tentaplugga, schyssta lärare yo!
Imorgon blir det julklappsshopping och kaffe på stan med älskling, mysfredag! Kvällen blir det tacos och Idol, kan inte bli bättre!

men nu är det fortfarande torsdag vilket betyder köttbullar och hemgjort mos för min del medan älskling äter potatisbullar till middag. Varför undrar ni? Jo för att jag gillar inte potatisbullar och Bea gillar inte mos, that´s a deal med andra ord.

Inga kommentarer: