söndag 16 januari 2011

11:45

Söndag idag, det liksom regnar. Inte så speciellt roligt faktiskt, men jag ska inte gå ut något idag heller så det gör ju inte så mycket.

Igår kväll åt vi en märklig men god maträtt till middag: timjanrostad potatis i ugn, köttfärsröra med mycket chilisås och vitlök och kryddor med en kall sås till, creme fraiche med franska örter. Mycket gott var detta! Det var från början tänkt att vi skulle göra fetaostbiffar till potatisen och den kalla såsen men det kändes så avancerat klockan fem i går eftermiddag att vi bestämde oss för att göra det lite enklare för oss. Till efterrätt blev det kaffe med delicatoboll för beas del och kaffe med havreboll för min del, ni vet sådana där delicato med hur mycket e-medel i som helst, men det är gott så vi struntade i alla tillsatser för en stund. Haha.

Nu ska jag skriva min rapport: pedagogik och informatik. Ikväll är det premiär på tv för Solsidan säsong 2, wiihooo! Vi kommer sitta som klistrade jag och älskling, det blir nice!

Inga kommentarer: