tisdag 10 april 2012

10:27

Godmorgon alla glada:)
Jag är inte lika glad. Hade velat ha en ledig dag till, lite segt att bara vara ledig en dag efter att man har jobbat hela påskhelgen..Men men. Det är bara att bita ihop dessa fyra dagar som är den här veckan innan det äntligen är helg och jag är ledig lördag och söndag. Skönt.
Min mage är också konstig idag på morgonen, det är jobbigt det med. Jag vet att det kommer gå över men det är svårt att ha energi att göra sig iordning och fixa inför jobbet när magen krånglar, känner mig inte så pigg...
Men ikväll alltså jobb, sen dagpass ons, tors o fredag, skönt! Fredag blir det bara till att skynda hem för då kommer mamma hit och vi ska umgås fredag eftermiddag och kväll samt lördag.
Måste ändå säga att jag är väääldigt avundsjuk på älskling som är hemma varje dag nu fram till sommaren..ingen planerad skola alls på grund av att hon skriver C-uppsats..Lyxigt! Fast om man tänker på det närmare så är jag inte alls avundsjuk på att hon skriver C-uppsats, det är ju mer det där med att själv  kunna planera sina dagar och kunna gå i myskläder hur mycket man vill som lockar. Samtidigt så vet jag ju också att jag skulle bli helt rastlös och jobbig av att vara hemma för mycket. Jag gör mer effektiva och roliga saker i hemmet när jag vet att tiden är dyrbar för att jag ska jobba också resten av tiden, det gör mig nog till en bättre människa, typ. Hahha..

Inga kommentarer: