måndag 9 april 2012

17:09

Nu har jag haft en effektiv eftermiddag och fixat med ansökningar hit och dit, kontrollerat hur jag fixar nytt ID-kort samt bank id, installerat skrivaren på min dator, kollat min csn-skuld o annat tråkigt man måste göra ibland..

På förmiddagen gick jag och älskling en promenad följt av att gå och veckohandla, på Hemköp, igen. Vi är lata, har varit på sistone, orkar inte åka till Ica Maxi. Nu regnar det, så nu blir det inte att vi går ut något mer iallafall. Vi köpte två trisslotter också, för lite pantkvitton som vi hade samlat ihop här hemma. Vi vann inte ens en ny lott, trist. Till skrapandet tog vi lite trefika med kaffe och med donut (till Bea) och vaniljhjärta (till mig). Nu har vi det lugnt och skönt, och så ska det förbli resten av kvällen. Idag är min lediga påskdag, skönt. Jobbar kväll imorgon så det blir sovmorgon imorgon också, skönt. Sen jobbar jag på resten av veckan till och med fredag och sedan är jag ledig helgen, skönt! Då kommer mamma hit och hälsar på och sover över, gött!

Ikväll ska vi prova på att laga fläskfilépasta (egentligen oxfilépasta) men vi tycker oxfilé är lite väl att ta i så här en måndag så det blir med fläskfilé, efter recept från Emma och Simon. Mums vad gott det ska bli!
Sen blir det nog filmmys, om älskling och jag kan komma överrens om vad vi ska se, vill säga.

Inga kommentarer: