fredag 20 april 2012

15:48

Fredag! Äntligen är det fredag:) Jag ska visserligen jobba imorgon kväll och på söndag dag men det känns knappt när jag har ledigt hela fredagen och sovmorgon imorgon:)

Imorgon firar jag och älskling tre år tillsammans:) Myyyys! Men eftersom jag jobbar kväll då så firar vi med god mat och så redan ikväll! Menyn blir som följer:

Drink med nötter
Laxsida i ugn med kokt potatis, romsås och haricot vert till varmrätt
Citron- och kokospaj till dessert

Desserten ska jag snart börja baka iordning, sen ska den värmas och ätas lite ljummen ikväll, helst med te till, göttans!

Gott va? Ja det blire garanterat!
Synd bara att det är så tråkigt väder idag, vi var iallafall duktiga och gick en promenad till campus där älskling skulle hämta lite böcker på bibblan. Vi gick tillbaka mot Ryd och förbi hemköp där vi handlade hem lite ingredienser till kvällens middag. Väl hemma blev det lunch och ett avsnitt Vänner. Men nu ska jag alltså baka, mysigt. Det doftar alltis så gott hemma när man bakar, mys. Nästa vecka, till Valborg och det så ska jag nog ta tag i att baka bullar, var sååå länge sedan. Bra att ha i frysen när folk kommer och fikar.

Inga kommentarer: