onsdag 18 april 2012

10:40

Den här veckan har det varit full fart, det är ganska skönt ändå:) Veckan går fortare och livet flyter på:) Igår jobbade jag dag, sen svängde jag förbi veterinären på vägen hem och köpte mat till Alfons, han har blivit förälskad i sitt dietfoder att vi inte vågar ge annat nu:) Sen var det hem och duscha och göra mig lite fräsch innan vi åkte till Emma och Simon för middag. De hade gjort jättegoda köttfärsbiffar med hemgjord salsa, tsatziki, ris, sallad med massa gott i samt bröd till! Middagen avslutades med en smarrig kopp kaffe! Tack så mycket igen:) Det var verkligen gött att komma iväg på middag sådär mitt i veckan, slappt och skönt, Vi pratade mest och såg ett avsnitt Desperate Housewifes, skoj! Vid halv elva åkte vi hem igen, slocknade i sängen ganska så snabbt. Var trött efter att ha gått upp vid fem på morgonen. Men idag blev det sovmorgon.
Jag tog den här förmiddagen tag i att göra Emmas korvgryta med spaghetti, så det blev varsin liten lunch till mig och älskling nu idag plus fyra matlådor att frysa in, kanon! Det är ju inte så kul att laga mat precis efter frukost men det var väl värt mödan med tanke på att jag ju måste ha matlåda varje dag på jobbet. Det är tråkigt att behöva köpa någon gammal äcklig sallad eller smörgås i caféterian på sjukhuset, mindre gott.
Nu ska jag snart göra mig iordning lite, senare blir det lunch och sen ska jag åka till jobbet vid halv ett. Jobbar kväll idag och dag imorgon. Sen är jag ledig fredag följt av att jag jobbar lördag kväll och söndag dag. Kort helg att jobba men sen jobbar jag även måndag och tisdag dagpass, så det blir tufft, bara en ledig dag den här veckan. Men som sagt, då känner man att livet är igång och det flyter på, skönt! Sen nästa vecka kommer belöningen för mödan: LÖNEN!

Inga kommentarer: