måndag 9 april 2012

19:09

Såsen till oxfilépastan står och puttrar på spisen och penne-pastan kokar. Snart ska vi blanda ihop hela göttet i en kastrull, lägga på lite färsk timjan och servera, äta och avnjuta detta, mums så gött!
Utanför öser regnet sakta ner, alltså öser det inte ner, men droppar ner från himlen sådär lite mysigt..skönt att vara inne och götta sig då:) Alfons ligger på sin kudde på den vita pinnstolen här bredvid mig där jag sitter vid datorn, han är en riktig lite myskatt. Han har varit sådär jamig och sällskapssjuk hela dagen, följer efter oss och vill gosa om vi går till ett annat rum, myysigt:) Han är världens bästa katt, verkligen, bättre kunde vi inte få. Vår lilla bebi är han!

Kollade förövrigt precis in Siri Báránys kokbok på hennes blogg. Spisvärme, mat med känsla, heter den, typ. Så skrev hon att hon höll på att baka minipavlovas som hon skulle bjuda på vid kokbokssigneringen i Skrapan någon dag. Så gulligt av henne att laga det. Så jag funderar starkt på att gå till Akademibokhandeln någon dag och kolla in hennes kokbok, om resten ser så gott ut som hennes Pavlovas så måste jag köpa den! Sigrid är så mycket bättre och mysigare än förra årets vinnare Louise, hon var en sådan tråkmåns, enligt mig, liksom lite en "duktig flicka" och det stör mig, haha. Men som sagt, någon dag efter jobbet ska jag nog kila ner på stan och kolla in kokboken. Men nu måste jag koka på såsen till pastan innan allt ska blandas ihop med köttet. Smaklig spis till oss! och till er andra där ute!

Inga kommentarer: