måndag 30 april 2012

10:09

Igår var en lång och effektiv dag. Jag gick upp redan halv åtta och färgade håret, skönt att äntligen få tillbaka färgen som jag gillar:) Vid tio åkte vi till Tornby för att handla mat på Ica och en brännare på Biltema. En brännare som vi skulle ha till creme brulée till kvällens middag. Den blev god (och bra bränning) men själva konsistensen var för lös. Ska göra efter ett annat recept nästa gång. Iallafall kom Emma på middag vid sex. Simon hade fått jobb igår kväll så han kunde tyvärr inte följa med som planerat. Vi åt guaccamole (hemgjord) och brödpinnar, ost, salami och lite oliver som försnacks. Gott! Till varmrätt blev det en kycklinggratäng med råstekt potatis till och som sagt creme brulée till dessert.

Idag känns det att vi åt trerätters igår så idag blir det en promenad nu på förmiddagen. Sååå fint väder också och idag blir det garanterat utetid på vår uteplats. Vi ska ta ut utemöblerna idag och inviga med en kaffe. Gött! Kvällens middag blir fläskfilépasta med lite vin. Jag ska ju jobba imorgon men ett glas till maten får det ju allt bli, är ju iallafall valborg. Hade önskat att vara ledig imorgon också, typiskt. Men men. Nu ska jag duscha och göra mig iordning för promenad och lite handling på Hemköp.

Inga kommentarer: