söndag 1 april 2012

11:37

Söndag idag och jag gillar det faktiskt! Så skönt med en mysig dag hemma. Har hunnit med massor sen jag gick upp. Steg nämligen upp ur sängen redan tio över åtta, gillar att gå upp tidigt på helgen så att dagarna blir långa. Sen ska jag ju jobba alla dagar utom en i veckan som kommer så jag behöver ladda med mycket vilotid!
Jag gick upp och duschade och gjorde mig iordning följt av att jag åt frukost vid Nyhetsmorgon. Jag kollade samtidigt i massa kokböcker för att få lite ny inspiration, så nu har vi skrivit en lång lista jag och älskling med allt vi ska äta de kommande veckorna eller månaderna. I veckan som kommer blir det bland annat kycklinggratäng, tomatsoppa, fläskfilégryta med curry, vardagspizza och lite annat, skoj!

Väckte älskling vid tio, hon gick upp och åt frukost medan jag var duktig och diskade. Sen nu vid elva blev det en elvafika, alltid lika mysigt med det på söndagar. Det blev kaffe och citronmuffin från frysen, gött. Snart ska vi gå till Hemköp och veckohandla, vi skulle ha åkt till Ica men det tyckte vi var så segt så vi slår på stort och tar hemköp denna vecka, lite dyrare men vi är också lite latare denna vecka:) Haha!
Sen när vi kommer hem ska vi vara mer duktiga och tvätta, två maskiner ska vi hinna med idag. Det går nog! Och eftersom att jag är dålig på att lägga upp bilder nu för tiden så ska jag försöka uppdatera er med lite bilder idag om vad vi har för oss, jag och älskling.

Puss på er

Inga kommentarer: