måndag 10 oktober 2011

10:57

Måndag igen. Jag är ledig, har ingen praktik förrän på onsdag kväll, skönt. Men idag är jag lite rastlös, vet inte riktigt vad jag ska ta mig för, men en sak vet jag iallafall: jag ska fota vår nya fåtölj som vi gick från Beas föräldrar när de var här igår, en grön som de haft hemma och nu ville göra sig av med, så vi fick den så länge, jättesnällt! Sagt och gjort, i lördags var vi på en inredningsbutik här i stan för att köpa en tvålpump men hittade även en fin röd kudde med mönster till vår nya fåtölj, innan vi ens fått den. Men vi visste ju hur den ser ut så det var inte så svårt att veta att den skulle passa. Och igår kom alltså Beas föräldrar hit med fåtöljen, vi placerade kudden i fåtöljen och det passade som handen i handsken. Fåtöljen står nu i vårt vardagsrum under den stora tavlan och det är såå fint! Nu har jag också kommit på att jag vill ha en fotpall till fåtöljen, blir kanonfint tror jag! Antingen får vi hitta en hyfsat billig fotpall/puff eller så får vi försöka hitta en på Blocket:)

Men som sagt var Beas föräldrar här, de kom vid elva, vi fikade sockerkaka och kaffe och åkte sedan till Ikea där vi skulle köpa ett madrasskydd till vår säng, 500 spänn kostade det, dyyyrt! Sen gick vi till McDonalds där det blev lunch och detta följt av att vi handlade mat på Ica Maxi. Vid halv två åkte de sedan hem igen, Beas pappa skulle ju se fotboll på tv, hehe! Det var iallafall en väldigt mysig söndag, vi fortsatte dagen med promenad, fika igen, mysmiddag och tv-kväll. Plus att jag satt i fåtöljen typ halva dagen och myste, coolt med en fåtölj tyckte jag helt enkelt! Haha!

Inga kommentarer: