lördag 15 oktober 2011

17:48

Idag blev dagen inte riktigt som vi tänkt oss, fast på ett positivt sett.
Först åt vi (som planerat) engelsk frukost bestående av stekt ägg och bacon:) Bea åt även vita bönor till, det gillar inte jag. Mätta och belåtna duschade vi och gjorde oss iordning för stan, vi gick dit och stannade till för att köpa en kaffe på Seven Eleven för att sedan gå vidare ner på stan. Kaffen smakade väl sådär.
På väg ner till stan ringde Emma och frågade om vi ville med till Olearys klockan halv två och se fotbollen där och äta hamburgare, det ville vi:) Vi gick sedan på stan lite grann, jag köpte röda handskar på MQ och ett fint armband på Sisters från Snö. Hade egentligen inte planerat detta men det var så fint så jag kunde inte låta bli:) Efter shoppingen gick vi alltså till Olearys och satt där i typ två timmar, åt mat och såg matchen, Simon var mest inne i det men det var roligt! Vid fyra åkte vi hem igen och nu har vi gjort köttgryta på fint kött från Beas föräldrar som vi fick med hem från dem för några veckor sedan. Viltgryta är det, den står här och puttrar nu och ska snart redas färdigt med lite grädde och blandas i svamp, nämligen våra egenplockade trattkantareller, mums! Detta ska avnjutas bara lite smått med tanke på att vi åt så mycket på stan förut och eftersom att vi efter middagen ska på bio och se Svensson Svensson, då äter man ju lite godis också så det blir mycket att äta..liten middag ikväll får det bli!

Lägger upp bild på armbandet och handskarna jag köpte idag imorgon:) Idag har jag förövrigt använt mina nya handskar från HM som jag köpte redan i somras, de är i färgen cognac enligt mig väldigt fina. Kul nu med hösten att man får använda fina handskar, sjalar och äntligen kan gå i kjol och strumpbyxor igen, då känner man sig mer fin! haha, blev ett långt inlägg, bäst att sluta.

Inga kommentarer: