lördag 14 november 2009

16.42

Ja men hejsan, det var ju ett tag sen jag lyckades kluddra ner några rader här känns det som. Jag och Bea har helt enkelt haft fullt upp här i Nypan. Igår, efter en god frukost med ägg, smörgås, yoghurt och kaffe gick vi på hundpromenad med Scilla innan vi gick ner på stan en sväng. Vi gick hem och åt varma mackor till lunch, gottis! Vid klockan två var vi bjudna till Beas kompis Kajsa som bor på öster här i stan, vi fick se hennes fina lägenhet, blev bjudna på kladdkaka och kaffe. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och det var väldigt trevligt. Vid fyra-tiden var vi hemma igen. Sedan var vi mest hemma resten av kvällen, åt rosépepparbiff, råstekt potatis och två såser till, jättegott! Till idol blev det fanta och godis, gott det med.
Idag gick vi upp tidigt, typ halv nio. Åt frukost och gjorde oss iordning, vi gick en promenad med Scilla och sedan gick Bea till Folkets Hus och träffade lite gamla lärare och umgicks med dem. Jag gick istället till Princess och fikade med mamma, fick äntligen min efterlängtade "strut" till kaffet och det var gott och mysigt att umgås lite med mor. Sedan svängde jag förbi Hellmans på vägen tillbaka, köpte RIKTIGT champagnete och sedan mötte jag upp Bea.
Men tro inte att vår dag var slut då, nej då gick vi till Mekka och köpte fikabröd, sockerkringlor, gick till Ida i Stenkulla och födelsedagsfikade med henne och Carla. Kaffe igen alltså, gott. det var också trevligt och mys att prata och umgås lite.
Vi gick hem igen och gick ut med Scilla ännu en gång, så vi har ju fått en del mortion den här helgen när vi varit här och ätit så mycket god mat. Ikväll ska vi äta biffar som vi lagt i marinad nu, pommes till och sås. Gott! Beas föräldrar kommer även hem från kryssningen ikväll, då har de varit borta en vecka prick:) Imorgon åker vi alltså hem till Linkan igen, jag längtar lite efter min kudde, mitt täcke och vår egna säng måste jag erkänna, ska bli skönt. Sen är man ju ledig på måndag så det blir också nice. Men nu ska jag nog läsa lite kurslitteratur. Kul jul.
Puss.

1 kommentar:

bea sa...

gooooda marinadbiffar!