måndag 2 november 2009

17:04

just nu har jag och Bea druckit champagnete och läst lite, jag har pluggat lite medicinsk teknik inför vår praktiska tenta om två veckor, jag har även läst igenom en annan basgrupps hygienrapport och gjort lite opposition på den, spännande:) jag känner mig duktig att jag verkligen har gjort något sedan jag kom hem från Norpan idag. Ikväll ska vi äta pasta med tomatsås och fetaost, gott. Sedan blir det till att titta lite på tv innan man lär stupa i säng ungefär med tanke på hur trött jag var förut idag. Men det är ju måndag, då får man vara trött. Nu blev visst det här ett väldigt långt inlägg, hade inte planerat det, men jag antar att jag är lite sugen på att skriva nu när jag inte har gjort det på länge. Imorgon får vi som sagt se om det blir skola eller hemma-plugg-dag. Om jag går till skolan står föreläsningar mellan klockan nio och klockan fem på schemat, de ska handla om: diabetes hos barn, depressioner hos barn och psykoser. Det ni, sådant spännande handlar det om på ssk-programmet. Jag tycker ni ska börja där, alla syrror tjänar ju en himla massa pengar när vi är färdiga, not. Men ändå, det kommer vara ett roligt jobb, det känner jag på mig. Tänk alla mysiga människor man kommer få möta hela dagarna, gamlingar eller barn, liksom alla möjliga som behöver just MIN hjälp. Det är lite coolt, att jag faktiskt kommer kunna något och kunna göra något för andra människor med min kunskap.
Men nu ordbajsar jag mest, ska istället kolla upp om jag och Bea ska gå på Anna Ternheim på torsdag i norrköping, kan bli kul:)
Puss.

Inga kommentarer: