fredag 6 november 2009

21:40

Nu är det paus i Idol. Mariette var riktigt grym ikväll, coola kläder, cool röst och en riktigt cool låt som passade henne perfekt. Dessutom fick hon riktigt bra kritik ifrån juryn, till och med Andreas Carlsson gillade framträdandet, han som annars brukar vara lite anti Mariette. Jag har röstat nu också så nu vill jag att hon får stanna kvar tills nästa vecka.
Nu tror ni säkert att jag är helt uppe och fanatisk i Idol, så är inte fallet, men lite engagerad måste man ju vara, annars är det ingen mening att kolla ju.
Imorgon är det lördag, sköna lördag. Hoppas att vi är lite friskare här hemma då, idag har vi heller inte varit ute på hela dagen, bara gått med sopor. För det första så sov vi till klockan tio i elva imorse, det vill jag kalla länge. Helt chockad var jag över att man kunde sova så länge nu för tiden, men det var skönt och välbehövligt. Efter denna sena frukost började vi städa, jag städade badrum med handfat och toalett medan Bea dammsög och torkade golv. Vi var duktischa. Nu inbillar vi oss liksom att vi blir mindre sjuka om vi har ett rent hem. "jaja!" som Bea skulle ha sagt.
Nu ska jag kolla cdon efter skivor med Patti Smith, blev lite sugen på det när jag hörde Mariettes låt, plus att jag nämligen gillade en låt med Patti när jag var liten, en ballad liksom. Sen blire mer Idol.
Enjoy.