lördag 28 november 2009

17:30

Mariette åkte ut från Idol igår, jag var inte hemma och såg det, jag är ledsen för det:( ska se reprisen imorgon, men det är inte alls samma sak ju. Men jag tycker ändå att Mariette gjorde väldigt bra ifrån sig, en fjärdeplats är inte alls dåligt. Förövrigt kommer hon alltid vara den bästa i Idol 2009, oberoende av vad andra säger.

Jag valde alltså bort Mariette för Noomi igår, och alla andra bra skådisar i Luftslottet som sprängdes, men mest Noomi såklart. Hon gjorde en väldigt bra insats i en väldigt bra film kan jag ju säga, det var spännande mest hela tiden eftersom att man inte alls hade någon aning om vad filmen handlade om, jag var ganska nervös mot slutet däremot, vågade knappt titta och kände att det sprätte i hela min kropp för att jag var så nervig. Jag kan bli sån, på bio sådär. Men det är så det ska vara, annars är det ingen tillräckligt lyckad film. Filmer kan vara bra, filmer kan vara riktigt bra och filmer kan vara lysande. Jag tror nog att ni vet vad jag tycker, jag skiter fullständigt i vad en viss recensent från tidningen Nolltretton skrev. Han har ingen koll.
Jag vill dock inte skriva så mycket om handlingen i filmen med tanke på att jag vet att vissa som läser min blogg inte har sett filmen än. Man vill ju inte ta död på deras spänning. Sammantaget vet jag liksom inte riktigt vad jag ska säga mer om filmen, Noomi och Micke var sköna, Lena Endre är också mysig. Det hände många oväntade saker och den var absolut inte förutsägbar på något sätt, iallafall inte för mig. Vissa saker var sorgliga så man liksom hade en klump i halsen, vissa saker var mysiga och fina och andra läskiga. Filmen hade allt.

Jag hoppas nu att ni inte hade helt hyperstora förväntningar på min lilla recension av filmen, jag är inte direkt värsta fenan på att skriva, men jag gör mitt bästa, det viktigaste var ändå att jag själv gillade filmen, vad andra säger kan jag helt enkelt inte bry mig om när det gäller film, särskilt inte vad de skriver i tidningar och säger på tv, de brukar ofta ha fel enligt mig och med tanke på hur bra det går för alla tre filmerna utomlands kan jag inte annat än jubla inombords och känna en stor tillfredsställelse för att jag sett dessa suveräna filmer.

Puss. (tror jag inte heller att recensenter skriver i sina tidningar)

1 kommentar:

bea sa...

om maryjet hade gjort soundtracket till luftslottet hade du gillat den ännu mer!