fredag 20 november 2009

16:43

ja herregud vilken lång dag. jag och bea gick upp kvart i fem. ja, det är tidigt. höhö. Sen åt vi frukost och gjorde oss iordning, tog bussen till stan, bytte buss där och åkte till us (universitetssjukhuset) och gick på campus-bussen till Norrköping där. klockan tio i åtta var vi framme i Norpan, jag gick till skolan och bea gick till Haga för sista dagen på hennes vfu. Vi hade seminarium i skolan, pratade om så kallade "förbättringsarbeten" som vi gjort. Allt som allt skulle detta hålla på till klockan tolv, men redan halv elva var vi klara. bea slutade elva så det betydde att vi åkte tjugo över elva bussen tillbaka till linkan. på campus i link gick vi till bibblan för att bea skulle låna några böcker, sedan gick vi faktiskt, hör och häpna! till McDonalds! jojo, det var så gott men herregud vad mätta vi blev. det har alltså inte varit tanke på någon sorts eftermiddagsfika idag. vi åt nyss varsin kiwi och drack vatten till, det var det ända vi orkade. vi gick iallafall hela vägen hem från ryd till skäggetorp. duktigt av oss. vi gick NÄSTAN bort våra hamburgare, om man vill vara sån alltså.
ikväll blir det såklart till att se på idol, mysigt. vi ska äta viltgryta som vi gick med oss hem från beas mamma förra helgen, till det blir det ris. Gott! annars blir det som sagt inte mycket mer ikväll, vi är trötta.
imorgon blir det gå på stan, fika på stan och då kanske fika med beas gamla språk-resekompis som hon inte träffat på typ fyra år, så ska jag leta och se om jag hittar något fint att ha på mig i jul och nyår, kanske en kjol eller klänning om jag hittar. annars får det bli det gamla vanliga med någon fin skjorta och ett par byxor. vi får se. nu ska jag inte sitta här mer och fördriva tiden.
bye bye.

2 kommentarer:

bea sa...

kul med idolisarna!

Victoria sa...

ja men klart:) hihi