lördag 16 april 2011

13:53

Mycket har hänt sedan jag skrev igår eftermiddag/tidig kväll. Jag drack rosé och tog lite chilinötter innan middagen med älskling. Vi lagade middag lite tillsammans, även om älskling var den som var kvällens stjärna i köket. Pappas special som jag berättade om igår. Det var gudomligt gott, som alltid! Efter middag och vin gick vi till Hemköp för att möta upp Lauren. Vi handlade MYCKET, chips, två dipsorter, morötter (också att dippa), läsk och naturgodis. Naturgodis som förövrigt kostar asmycket pengar. Jag hittade en ny favorit som var äpple/kanel med sådant där üüübergott yoghurtöverdrag! Mums! Kom även på att pistagenötter är goda, inte bara det salta överdraget utan även själva nöten inuti vågade jag mig på, och det var mums.

Vi såg tre avsnitt av Lost, pratade och hade det mysigt hos Lauren och gick sedan hem vid halv elva tiden när alla var sega och trötta, trevlig kväll!

Idag vaknade vi ganska tidigt, gick upp och åt frukost och duschade. Vi cyklade sedan till stan, förbi en cykelhandlare som konstaterade att felet med min NYA cykel, som jag inhandlat begagnad på blocket, var att däcket är slitet och behöver bytas ut. Det är tydligen därför det känns vingligt och som om däcket ska ramla av när jag cyklar. Cykelhandlaren lugnade mig iallafall med att det inte är FARLIGT, däcket kommer inte ramla av när jag är mitt i farten. Han tipsade mig däremot om att byta däck bak på cykeln börjar bli dags. Så ja, det får jag väl ta tag i när jag har lust att lägga pengar på det, helt enkelt.

Vidare på stan hittade jag en fin vårjacka, en kort svart som var till bra pris. Den blå på MQ jag hittat tidigare var lite väl lång och passar inte så bra till kjol som jag har ganska så ofta nu för tiden så jag beslutade mig för att strunta i den. Men jag känner mig nöjd med att istället ha köpt denna svarta skönhet. Lägger upp bild på den senare.

Inga kommentarer: