lördag 9 april 2011

16:45

Lördag idag. Vi har varit på Ikea, jag och älskling. Jag köpte en fin väckarklocka och sedan köpte vi tillsammans skärbrädor, värmeljus och en toaborste. Bra-att-ha saker liksom. Vi tog även en kaffe och en chokladboll på Ikea restaurangen, det var typ vi och halva Sveriges befolkning där. Alltid massor av folk på lördagar antar jag. Efter Ikea handlade vi mat på Maxi innan vi åkte hem. Ikväll ska vi laga köttgryta med ris. Sådan god lammcurry-gryta ska det egentligen vara men eftersom att lamm är dyrt så blir det på högrev, men lika gott det! Jag ska snart börja med att göra allt det som ska göras med att bryna kött, lök och curry innan man blandar ihop allt och låter det koka i 1- 1 1/2 timme. Mums kommer det antagligen att bli! Helt klart vuxenpoäng på att göra köttgryta. I torsdags var vi ju i Stockholm och jag har inte hunnit blogga sedan dess och om det. Men jag ska göra det sen när grytan kokar. Det lovar jag! Har även lite bilder att lägga upp på det som jag shoppade. Men nu ska här lagas gryta!

1 kommentar:

bea sa...

mumsigt med gryta!