lördag 16 april 2011

14:40

Kaffekoppen står på sängbordet, jag sitter i sängen med laptopkudde och laptop i knät. Jag kan inte ha datorn bara i knät längre, vågar inte det. Känns inte bra, nu för tiden när jag är van vid denna lilla kudde kan jag inte tänka mig hur det är för de som inte har en sådan, och ser jag någon som sitter med sin laptop i knät utan hårt underlag gör det liksom ont inom mig. Man kan inte ha det så, man måste vara rädd om sin dator. Annars kommer den att gå sönder mycket fortare än man vill, helt i onödan. Det var det om det. Nu tar jag en klunk kaffe... Vi åt lunch på donken idag, det var gott. Jag var först mer inne på att vi skulle ta en kaffe på EspressoHouse men Bea ville donken, så vi bestämde oss för det. Ikväll ska vi äta köttfärssås och spaghetti, det är också gott! Det blir lite rosé igen till det, mitt vin dricker länge när jag är själv som dricker plus att jag inte tar så mycket varje gång, ekonomiskt! Skulle aldrig få för mig att lägga så mycket pengar på alkhol att det hindare mig från att lägga pengar på andra roligare saker som förgyller livet mer: såsom roliga tidningar, kläder, väskor, en kaffe här och där, fina ringar såklart, roliga happenings och spelningar, bio och så vidare...Restaurangbesök, ja, ni vet..Men alla är ju olika, men liksom gud så tråkigt att bränna flera hundra på krogen eller till hemmafesten på alkohol hela tiden, det tar ju slut så fort..inget nöje där inte! Men det är ju bara jag..som gillar ta ett glas vin ibland, och är nöjd med det. Det är inget fel med det.

2 kommentarer:

bea sa...

mindre pengar på sprit = mer pengar på skivor!

Victoria sa...

haha ja, skivor för dig är som ringar för mig just nu!