fredag 15 april 2011

16:36

Ida och jag var på stan idag. Hon provade kläder och jag var mest med och kollade, skulle inte köpa något speciellt. Men hittade senare en fin jacka på MQ, hade kostat 1200 men var nu nedsatt till halva priset, bara 650! Plus att jag har presentkort på 300 så det blir bara 300 för mig. Men nu vet jag alltså inte om jag ska köpa den eller ej, jag och älskling ska ner på stan imorgon och titta på den. Får bestämma mig då! Hittade även en kjol på Monki men vi får se om jag ska ha den, har så många liknande kjolar. Hur många som helst får jag inte ha, då använder jag inte alla.

Det blev därmed inte så mycket mer köpt på stan än en flaska rosé. Ska dricka den ikväll och imorgon kväll, jag och älskling firar ju 2 år på torsdag, vi ska fira på tisdag istället eftersom att vi är i Nyköping på torsdag. Men vin vill jag inte dricka en massa mitt i veckan när vi har mycket i skolan så då satsar jag istället på att ta den delen av firandet med vin nu i helgen. Så då vet ni det med.

Om en stund ska vi laga middag, det blir pappas special som vi kallar det eftersom  Beas pappa kom på rätten. Det är fläskfilé i currysås som man gör direkt i stekpannan med råstekt potatis till. Men vi ska förenkla för oss själva lite ikväll och bara göra ugnspotatis. Efter middagen ska vi nämligen till Lauren och äta gott snacks och se Lost. Blir en lugn och skön och rolig fredagskväll med andra ord.

Inga kommentarer: