måndag 11 april 2011

17:22

Okej! Känner mig lite sur just nu och måste skriva av mig lite om det.
Scenariot är som följer!

I den valbara kursen som jag just nu läser så ska vi skriva ett examensarbete. Man ska vara två och två, bara två och två, inte själv eller 3 och 3. Vi var tre stycken som ville vara tre. EN grupp fick lov att vara tre, EN. Sen hoppade helt plötsligt en person av kursen och läraren besvarade vår önskan om att vara tre med orden: "En har hoppat av kursen så nu är det jämna par som gäller". Jaha sa vi. Eftersom att de två andra först bestämt att jobba så blev jag den som då inte hade någon att vara med. Läraren tyckte då att jag kunde lägga in ett inlägg på its learning om att jag var själv och ville ha någon att skriva med. Till saken hör att jag inte känner så många fler i kursen som jag kan vara med,..Inte sjutton tänkte jag att jag lägger ut ett inlägg och avslöjar hela mig själv och typ: "ja, jag har ingen att vara med, skriv till mig och du vill vara med mig". Typ. Aldrig i livet att jag gör!
Så igår hade en vecka gått och jag skrev återigen till läraren: Jag har inte hittat någon att skriva med, kan man inte få vara tre på fördjupningsarbetet?" och hon svarade typ: "Har du lagt upp på internet att du vill ha någon att skriva med? , det ska vara 64 st i gruppen så någon annan borde vara själv och behöva någon att skriva med..."

Eh, jaha..guuuud vad mycket hjälp hon kunde ge då, usch! Om det är så jävla viktigt att vara två och inte själv eller tre stycken som vi ville vara, då får väl läraren para ihop eleverna så att alla får vara med någon de inte känner eller så, annars blir det ju helt orättvist och att en ska behöva lägga upp på internet för hela klassen att man är själv och mobbad, NU är ju inte jag ens mobbad, har ju två jättegulliga vänner som jag får skriva med om jag vill. Jaja, jag fick nu idag lägga ut ett helt mobbat inlägg om att jag inte har någon att skriva med. Så får vi se om någon hör av sig, antagligen inte....Så är det så trist att inte läraren då ställer upp och försöker hjälpa till då, eller så får man vara tre bara. Det får man ju på alla andra arbeten på universitetet, liksom gud. Om man inte får vara 3 kan man väl iallafall få vara och skriva själv, varför MÅSTE man just vara 2?
Nu har jag iallafall sagt mitt och fått ur mig lite ilska! Hör av mig när jag vet hur det löser sig till slut.

1 kommentar:

emma sa...

åh vad jobbigt läge.. hoppas att det löser sig och att du gillar den/dem som du får vara med. Jag ska hålla tummarna för att du tillslut får vara med dem som du vill, eller att den andra personen är super trevlig! :)