onsdag 13 april 2011

18:18

Älskling skalar potatis, nästa vecka firar vi två år tillsammans. Det är så himla mysigt. Då ska vi bara vara med varandra, äta gott och så. Hon är bra hon, min tjej. Inte bara för att hon skalar potatis såklart, haha. Hon gör mycket annat som jag tycker är tråkigt, hon är för snäll emot mig egentligen. Ibland även när jag inte förtjänar det.


Ibland puffar hon till mitt täcke innan vi ska lägga oss och sova. Det är mysigt. För två år sedan var vi töntiga och nykära, gjorde inte så mycket annat än att pussas. Vi pussas mycket nu med, men det finns en annan trygghet nu för tiden. Jag vet att hon finns kvar där även om jag är borta i skolan ett par timmar, eller går en runda på stan själv eftersom att Bea inte tycker det är så roligt alltid. Ibland följer hon med mig på stan också såklart, följer efter mig som en svans eftersom hon inte vet vart hon ska titta när vi är inne på HM eller MQ. Det är också väldigt mysigt. Fast att jag just för stunden blir irriterad blir jag senare glad igen, det är så det är med kärlek. I början vågade jag inte bli arg på henne heller, jag vet att hon tycker om mig ändå. Och inte lämnar mig...

Det skulle inte gå, om du lämnade mig. Jag skulle gå sönder, antagligen. Jag är rädd för det varje dag, fast jag vet var jag har dig. Vi har kommit så långt nu att mycket är självklart, att man finns där för varandra. Det gör vi. Skönt också att slippa vara blyg, det är jobbigt när man är nykär. Man kan inte äta eller för den delen göra någonting utan att man känner sig nervös. Men det är ju en annan historia, där är vi ju inte nu. Nu får vi istället lägga band på oss ibland, inte vara onyttiga för ofta, men jag gillar godis OCH fika mycket. Älskling är ett kakmonster, det gillar jag att hon är. Bara för att hon är sötaste i världen, en liten skejtare som jag blev galen i.

Nu är jag också galen, galen i dig.
Fast nu är det ju inte den 21:a än tänker ni, det är ju inte idag ni firar och inte idag du ska hylla din söta flickvän. Men jag kände för det nu, och det är väl bättre att man gör det när man känner för det, jag tycker ju om min älskling lika mycket idag som torsdag nästa vecka. Vi ska ju inte ens fira på torsdagen, det blir tisdagen. På torsdagen är vi redan i Nyköping för påskfirandet.

Ska avsluta med att berätta vad min sötaste älskling gör just nu: Hon ligger med rumpan i vädret i sina rutiga långkalsonger, ja hon använder långkalsonger fortfarande fast det är 10 + grader ute. Hon är beroende, vi måste snart börja med avgiftningen. Det kan ta ett tag, men vi har ju hela livet på oss....

3 kommentarer:

bea sa...

du är den finaste jag vet! älskar dig mucho! PUSSSSSSSS!

emma sa...

haha sött skrivet! :)

Victoria sa...

haha älskar dig med älsko!
tack Emma!