onsdag 10 augusti 2011

14:43

Lyssnar på sommar i P1 från dagens program med Cecilia Forss, skoj! Hoppas hon är bra:)





Ikväll/natt ska jag jobba igen, precis som imorgon. Men det blir mina två sista nätter och jobbdagar för den här sommaren. Skönt. Sen ska jag plugga resten av veckan och nästa vecka,men bara sådär lagom. Samtidigt ska jag ha en skön semester, en välförjtänt en innan skolan börjar igen. Tror det är den 29:e augusti. Bra att man har koll med andra ord:) När skolan sen börjar måste andra vanliga vardagsrutiner även de ta fart, som träning på gymet, eller hur Emma? , mysiga fredagskvällar då man känner att det äntligen är helg, praktik på Sjuksköterskeprogrammet och mer plugg, regniga och kalla dagar i något som kallas höst, tända ljus och dricka te och äta skorpor som vi bär in i vardagsrummet på en utav alla våra fina brickor, kvällspromenader sådär mittemellan bra program på tv som börjar någon gång i mitten av september, köpa strumpbyxor nästan lika ofta som man byter trosor, fina färger på strumpbyxorna också- att byta mellan varje dag, dra på sig de fina vinterstövlarna och knata ut, ja som ni kanske förstår är inte detta bara vardagsrutiner som är vanliga mellan skolan och privatlivet, det är hösten som gör sitt intåg och jag kan inte låta bli att erkänna att jag älskar det. Hur mycket jag än gillar sommaren och det lätta och härliga i att bara kunna dra på sig en kjol och ett linne så är man klar för att gå ut så kan jag inte låta bli att älska hösten mer och mer för varje år som går..och det faktum att jag just nu är mer och mer sugen på att åka till London eller Paris på en höstweekend hellre än att sätta mig på ett plan till Rhodos och sola min kropp brun..ja världen är bra konstig ibland va? Att man kan förändras, men vet ni? jag gillar den förändring som jag just nu går igenom, jag älskar mitt liv med världens bästa flickvän som är världens bästa hela dagarna, att jag hellre bryr mig om en mysig fika eller promenad på stan i någon okänd utländsk stad än att jag promt måste bli brun på ett charterresemål...Ja människor förändras och hösten är påväg..varför deppa? livet kan ju inte alltid vara som det alltid har varit!

1 kommentar:

bea sa...

du är bäst! tänk vad mysigt att ta en kaffe i paris. une café, s'il vous plait!