tisdag 9 augusti 2011

16:06

Ja jag vet, det är länge sedan jag skrev. Mycket har hänt sedan sist, vi har bland annat haft semester frugan och jag. Varit på landet i Trosa hos hennes föräldrar där vi bland annat åt god mat, grillade, pratade mycket, fikade och hade det mys om kvällarna, badade, solade och hjälpte hennes föräldrar med saker som slippning och oljning av utemöbler, gräsklippning och även en utflykt till Mariefred en dag. Det var en mysig liten stad och såklart var vi även inne i Trosa en dag och gick runt, där är det också litet och mysigt. Tyvärr handlade vi ingenting på Kutter Konfekt som har såå god marsipan och choklad men det hade varit omöjligt att frakta hem till Linköping i det soliga vädret.

Idag är jag mensig, mest. Varm och seg, känner mig sugen på godsaker och så, ja ni vet ju. Har inte gjort så mycket vettigt, ätit lunch med älskling innan hon åkte till jobbet och sett ett avsnitt Greys Anatomy till trekaffet. Det fick även bli en bit 70 procentig choklad med pistagesmak till kaffet, vi fick den och en till med smak av hallon och en liten blomma av Sara och Johanna från Beas jobb när de var här och grillade förra veckan, gulligt va?:)

Ikväll ska jag laga pastasallad tills åtta när älsling slutar jobba, det blir gott! Se Allsången ska jag också göra, mysigt!

Inga kommentarer: