söndag 13 mars 2011

10:04

Helg ja, jag har varit så upptagen med att vila upp mig och inte göra någonting att jag inte haft tid att blogga. Idag är det redan söndag och snart är det redan måndag igen. Usch så fort veckorna går, det är gräsligt! Haha usch, just "gräsligt" är ett så fult ord. Det ska jag aldrig mer skriva. Men men, igår var vi på stan jag och älskling. Vi tog en promenad dit i det fina soliga vädret, sen när vi kom ner till stan försvann solen, tråkigt. Vi gick runt i lite olika affärer, jag köpte en bok på bokrean och en kofta på Mq. Fin va? Annars blev det inte så många inköp, mest strängar till Beas gitarr och så. Vi åkte hem och åt lunch, hade en lugn och skönt lördagseftermiddag, kolla OC, äta lunch och namnsdagsfika (det sistnämnda glömde jag tyvärr att fota). Vi hade iallafall köpt ett wienerbröd och en bulle på ett café i stan och så delade vi på båda så vi fick lite av varje, gott att göra så faktiskt!
På kvällen blev det världens godaste fiskgryta , kryddig och god med bland annat lax, kräfstjärtar, dill och sambal oelek i och en gnutta curry, mest för färgens skull och inte för smaken. Den blev iallafall asgod och den ska vi definitivt göra igen. Resten av kvällen blev det chips, dipp och Melodifestivalen. Jag tyckte Danny eller Nicke Borg skulle ha vunnit, men det blir iallafall kul att skicka en kille för en gångs skull istället för någon töntig tjej med någon ballad, glittrig klänning och fångad av en storm-vind-fläkt. Det är vi trötta på..


3 kommentarer:

emma sa...

koftan var jätte fin! :)

bea sa...

jag är sugen på wienerbröd igen.

Victoria sa...

Tack Emma:) haha ja älskling nu dröjer det innan det blir sådant gottis igen!