tisdag 22 mars 2011

17:50

Idag har varit en sådan där riktigt tråkig dag som jag verkligen bara ville sova bort. Först imorse var det klockan 9 seminarie om kommunikation. Det gick smärtfritt men icke svettfritt förbi, jag gillar inte att prata inför en hel grupp sådär länge men det gick faktiskt riktigt bra och jag tror att läraren gillade både min presentation och min skrivna rapport.
Detta ståhej slutade sedan klockan 11:30 vilket betydde att jag hade en lång men välbehövlig lunchpaus fram till 13. Då var det dags för nästa seminarie som inte var lika smärtfritt och heller inte svettfritt. Vår lärare/handledare i basgruppen är inte så bra och frågar och drar ut på saker väldigt mycket vilket är jobbigt, det är såklart bra med ifrågasättande men inte FÖR mycket. Detta tog iallafall bara två timmar iställer för tre och jag slutade vid tre iställer för fyra, alltid något. Sedan åkte jag bussen hem, orkade inte plugga eller läsa något där utan satt mest, lyssnade på musik och lyssnade lite på två killar som diskuterade ett skolarbete som de inte kunde komma överens om, lät det som. Lite kul.

Nu är jag iallafall hemma, sitter här vid min dator och är trött. Snart ska älskling laga mat åt oss, pannkakor it is! Efter maten ska vi vara duktiga och gå en kvällspromenad, det är börjar bli så varmt och skönt nu att man kan göra det, vi svänger även förbi Hemköp och köper mjölk innan vi går hem och fördriver den sista tiden av kvällen vid tv:n och säsongsstarten av Pluras kök.

Ciao!

Inga kommentarer: