tisdag 15 mars 2011

20:30

Igår kväll var jag lite smått yr.
Idag efter klockan elva, blev jag yr igen. Jag var sedan yr till och från hela eftermiddagen, mådde illa vid yrselattackerna och fick sedan en enorm huvudvärk efteråt. Nu under kvällen är jag också lite yr och har ont i huvudet men illamåendet har avtagit. Nästan som att skriva en journalanteckning (med undantag för sämre språk här) men själva grejen är att nu skriver jag inte om någon patient utan om mig själv. Jag är som sagt yr till och från, känns inte alls bra. Jag som blivande sjuksköterska ska nu förväntas veta vad det här är, men det gör jag inte.Vet inte vad det är för fel på mig, en tanke skulle kunna vara stress men jag är ju inte stressad tycker jag. Det enda sega är väl att jag har gått upp klockan fem nu snart tre veckor i rad varje dag förutom helgerna, det är väl ändå inte direkt stressande? Mer uttröttande..

Men men, hoppas jag inte mår såhär imorgon iallafall. Idag var det nästan så att Bea skulle få komma och möta mig i Norrköping och åka tåg med mig hem för jag nästan inte vågade åka själv med denna yrsel och illamående, men jag klarade mig och mådde ändå relativt bra resan hem. SKönt.
Nu ska jag sluta klaga, fortsätta att mysa in mig i älsklings mysiga tröja och se lite till på tv till en kopp kaffe innan jag ska lägga mig och sova, TIDIGT idag. Imorgon är det nämligen praktik igen och även läkemedelsberäkningstenta på eftermiddagen.

Natti natti.

Inga kommentarer: