söndag 13 mars 2011

20:43

Vi tittade nyss på Solsidan. Det var lika roligt som vanligt. Innan det strök jag lite kläder medan vi kollade på nyheterna om katastrofen i Japan som väl ingen har undkommit. Hemskt. Förövrigt gillar jag att stryka, stå här i vår trygga lägenhet, stryka lite skjortor som jag köpt för en billig peng på HM. Jag är lite fåfäng med det där med strykning, att ha fina släta kläder. Samtidigt går folk runt med munskydd och är rädda för radioaktivitet, ska ett nytt skalv komma eller ska det lugna ner sig nu, äntligen. Det är oerhörda kontraster det där, med världen som vi lever i.

Imorgon är det måndag igen, lika fort som det var fredag. På fredag som kommer nu, nästa helg alltså, ska vi åka till Nyköping. Hälsa på Beas föräldrar, Beas pappa fyller på söndagen så det är mest därför vi åker dit, ska bli mysigt att umgås med dem! Annars blir det nog en lugn helg iallafall. Skönt.

Imorgon ja, glömde bort mig, skulle egentligen säga att då ska jag gå upp kvart i fem igen, göra mig iordning och åka till Norrköping för sista veckan på praktiken. Det blir skönt när det är över sen, men ändå, har trivts där väldigt bra med all personal och har haft väldigt roligt. Därför ska jag bjuda på fika där på fredag, som tack för att de tagit så bra hand om mig i fyra veckor, skoj!
Nu ska vi göra kaffe, frossa i Oreos och se klart en film med Clive Owen.
Puss.

2 kommentarer:

emma sa...

vad fort tiden går!

Victoria sa...

usch ja! hahah