tisdag 1 mars 2011

18:36

Idag har jag varit på praktiken igen, gå upp 05:05 när klockan ringer, göra sig iordning, slänga i sig en kopp kaffe, två små smörgåsar och sedan sminkning och tandborstning. Bussen går vid fem över sex, jag åker till resecentrum och tar tåget till Norrköping som går 06:28. Väl framme i Norrköping runt sjutiden får jag stå och vänta i ca 10 min, vänta och frysa. Sedan kommer buss nummer två denna dag som tar mig till hållplats "Topasen". Där går jag av och går de sista metrarna till vårdcentralen. Jag byter om, får ha en vit rock och annars mina vanliga kläder, skönt ibland att det inte är sjukhuskläder alltid på vårdcentraler. Ja, så ser egentligen inte bara idag ut utan alla mina morgnar denna vecka. Praktik 7.30 till 16. Fast igår fick jag gå hem 14 och idag 15, så det är jätteskönt.

Ikväll blir det lättlagad middag: matlåda bestående av tagliatelle med korvgryta, mums! Till det ser vi Halv åtta hos mig, sedan just ikväll blir det film: Valentino-the last emperor. Hoppas den är bra och sevärd. Nu ska jag gå och pussa på älskling. Kanske inte orkar skriva mer här idag, men då får ni sova så gott sen. Ja, jag vet det blir fattigt med inlägg när man har praktik, man är så sjukt slut hela tiden när man väl kommer hem.
Puss.

3 kommentarer:

bea sa...

du kan hyra mig så bloggar jag åt dig om dagarna. men jag är dyr! ;)

emma sa...

fy vad jobbigt det lät för dig att ta dig till praktiken! usch. men varför har du inte arbetskläder på dig? det är ju inte så fräscht att gå runt med sina egna :O får man ens göra det?? du behöver inte ursäkta dig för uppdateringen, jag förstår om du är trött och inte orkar! :)

Victoria sa...

man har inga arbetskläder där till studenter så man får ha egna som man inte är rädd om! haha så jag tar de jag inte är så rädd om sen tvättar jag dem bara:) sen har jag en vit rock över!