måndag 21 mars 2011

16:00

Helgen i Nyköping har varit väldigt mysig. Vi har inte gjort så speciellt mycket och det har varit väldigt skönt. Mest har vi degat i soffan, vilat, läst och ätit god mat och druckit gott vin, eller ja, jag har, Bea gillar mer läsk. Det är också gott ju!
Ifredags kväll när vi kom åt vi god middag med lax med löjrom och färskost ovanpå och lite svamp och bacon till och en liten potatiskaka till, så himla gott! Till dessert blev det blåbärspaj (sådan färdig Ekströms) med glass till, också jättegott. Resten av kvällen gjorde vi inte någonting speciellt, tittade mest på tv och hade det skönt.

Lördagen skulle Beas pappa jobba på en Bomässa på Rosvalla, så jag och Bea och hennes mamma gick på Princess och fikade, gick lite på stan och sånt. Jag köpte en ring och ett par örhängen på Hallbergs för delar av de pengar som jag fick när jag fyllde år. På kvällen skulle Beas mamma och pappa på fest så då skulle vi äta mat på Rhodos, problemet var bara att det var fullt både på Rhodos på öster och väster i lilla Nypan, många äter tydligen tidigt för vi var ändå där vid halv sju. Människor i Nyköping är konstiga som äter så pass tidigt som typ vid fem, mysko...
Nåja, det blev iallafall kinamat istället, på Choice Garden, inte det vi hoppats på, men gott ändå. Resten av kvällen såg vi film, en dålig film. Haha.

Igår fyllde som sagt Beas pappa år och då blev det såklart paketöppning till frukost. Vi hade köpt strumpor och en bok och Beas mamma hade köpt en Calvin Klein klocka som var hur fin som helst. Roligt! Det blev elvafika med kaffe och muffins med knäcksmet ovanpå innan vi åkte ut och gick promenad och fixade lite ärenden på stan. Lunch åt vi på Max, alltså hamburgare. Men jag tog faktiskt nuggets, smarrigt. Ja vi åt typ hela dagen, middagen på kvällen var också jättegod. Det blev först vin och snittar som förstås var mumma de med och till varmrätt pasta med skinka och ost i ugn, typ som en lasagne fast med ost och skinka och tomatsås. Jag och Bea gjorde efterrätt i form av äppelpaj med vaniljsås. Guuud så mycket gott det blev.

Sedan åkte vi hem imorse runt åtta, en helt underbar helg.

Inga kommentarer: