torsdag 24 mars 2011

18:00

Idag är det torsdag. Nästan fredag, och guud så skönt. Den här veckan har jag gjort många sådana där tråkiga saker som jag inte gillar, sådana där saker man får ont i magen av innan. Men nu är allt över, nu är det bara tentan nästa tisdag kvar. Både muntlig och skriftligt ska det bli.

Annars har dagen idag varit rolig. Kom hem från skolan vid ett-tiden, åt lunch och kollade på senaste avsnittet av Stylisterna på kanal5play. Nu är det bara två stycken kvar i tävlingen, som har chansen att vinna praktikplatsen på Sofis Mode. Efter lunchen diskade jag en del, den disk som fanns. Sedan öppnade jag dagens post, Damernas Värld hade kommit, ett nytt nummer. Alltid lika roligt med nya tidningar. Men just nu har jag en hel del tidningar som kommit som jag inte hunnit med att läsa: Sköna Hem, två Elle-tidningar plus en Elle-tidning UK-version och nu Damernas värld. Mycket mode i den, sistnämnda, väldigt bra tidning. Står inte om en massa tråkigt utan bara rolig, om mode, kläder, resor och roliga kända förmågor. Lite lagom av allt liksom.

Ikväll ska jag börja plugga till tentan som vi har, se lite på tv som jag missat, på tv play och sedan välja en nu bok att läsa. Ni vet en sådan där rolig bok, skönlitteratur. Har precis läst ut Elsas värld av Sofi Fahrman, ni vet nr 2 i hennes triologi (tror jag det kommer bli, men hoppas såklart på fler böcker). Den var riktigt mysig och bra. Funderar på att välja nu att läsa en deckare av Viveca Sten som jag precis köpt, eller så blir det en Kallentoft. De är alltid bra, de böckerna. ..Jag älskar verkligen att läsa bra böcker ska ni veta, det är det bästa.

Inga kommentarer: