onsdag 11 maj 2011

10:23

Jaha då var det onsdag. Jag har skola mellan 13 och 16:30, lite segt faktiskt. Jag vill ha fredag redan nu. Fast egentligen spelar inte just vilken dag det är så stor roll. Grejen med det hela är väl att jag istället mest vill ha ledigt. Igår var en härlig dag då jag var ledig nästan hela dagen förutom mitt möte med chefen på mitt nya sommarjobb. Sen fick jag cykla hem och gå ut och lägga mig  i gräset med kaffe och min älskling.
Idag händer inte detta utav två anledningar: För det första ska jag plugga nu på förmiddagen innan jag börjar på Universitetet vid 13. Den andra anledningen till att detta inte funkar idag är att solen inte skiner lika starkt idag som igår.

Som tur är ska jag idag vara här på Universitetet i Linköping, slipper åka till Norrköping. Skönt. Vi ska ha färdighetsträning och göra kompressionslindningar och öva dopplerteknik, dvs att man ska öva att med en liten apparat försöka känna fotpulsar, vilket är en del i behandlingen av trycksår eller andra sorters bensår. Spännande! men segt att vi ska vara där i hela fyyyra långa timmar.

Men nu hinner jag inte sitta här mer, måste plugga till basgruppen imorgon eftermiddag.
Ciao.

Inga kommentarer: